soyer

MAKALE (2) Uluslararası

MAKALE LİSTESİNİ SUNUYORUM. DAHA SONRASINDA İSE MAKALE ÖZETLERİ YER ALMAKTADIR…

 

  1. Çatalcalı, A., “Kültürlerarası İletişim Sürecinde Kadın Dergileri: Batılı Kadın Kimliğinin Türk Hanımeli Dergisinde İnşası(1948-1951), Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Uluslararası hakemli dergisi, Intractıons, İzmir, 2005.
  2. Çatalcalı, A “Amerikan Natıonal Geographıc Kıds Dergisi Örneğinde, Küresel Coğrafyalar, Küresel Değerler Ve Çocuk Kimlikleri, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Uluslararası hakemli dergisi, Intractıons, İzmir, 2005.
  3.  

     

    WOMEN MAGAZINES IN THE PROCESS OF INTERCULTURAL COMMUNICATION: THE CONSTRUCTION OF AMERICAN VALUES IN TURKISH HANIMELI MAGAZINE  (1948-1951)

    “Kültürlerarası İletişim Sürecinde Kadın Dergileri: Batılı Kadın Kimliğinin Türk Hanımeli Dergisinde İnşası(1948-1951), 

ÖZET

Batı tipi modernleşme ve kültürel değişim görüşü “dıştan enjekte edilen çağdaşlaşma” olarak özetlenmektedir (Erdoğan and Alemdar 450). Bu süreç içinde kitle iletişim araçlarının, yeniliklere karşı dirençlerin azaltılmasında, kırılmasında ve benimsetilmesinde işlevleri bulunmaktadır. Kadın dergileri de bu araçlardan biridir. Bu çalışmada, 1948-1951 dönemi içerisinde Hanımeli kadın dergisinin, Batı ve özellikle Amerikan değerlerini sosyal stereotipleştirmeleri (kalıpyargı) kullanarak, aile, kadın ve erkek kimliğine ilişkin nasıl inşa ettiği üzerinde durulmaktadır.

ABSTRACT

The view of Western modernization and cultural change are summarized as “modernization that is injected in” (Erdoğan and Alemdar 450). Throughout this process mass media have functions in reducing, breaking, and adoption of the resistance towards the new. Women Magazines are among these media. In this study, the issues of Turkish woman magazine called Hanimeli  will be examined in accordance with how  Western, but especially American values were constructed in the period between 1948 and 1951 by using the social stereotypings in relation to family, female and male identity . 

 

GLOBAL GEOGRAPHY, GLOBAL VALUES AND CHILD IDENTITIES IN AMERİCAN NATIONAL GEOGRAPHIC KIDS MAGAZINE

 

ABSTRACT

This article focuses on the contains of the kid magazine called National Geographic Kids, which are: a. How the imagination of a child is shaped, b. How the child identity is formed by the city life and technology knowledge, c. How the informations of nature protection is identified with the “hero” identity, d. the efforts for simplification of the news contents to approach to the child language and for mixing the news with the entertainment, e. How the design is used to shape the imagination of the child and to present the main informations about nature and the earth.

The research is about National Geographic Kids magazine of 2005, June, 56 pages, including the covers. The texts and the photos are going to be analyzed by discourse analysis.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logo

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

%d blogcu bunu beğendi: