soyer

ilef-2001 proje

TOPLUMSAL CİNSİYET AYRIMININ KURUMLAŞMASINDA MEDYANIN ROLÜ

Türk televizyon dizileri, filmleri ve gazeteler üzerinde gerçekleştirilen bu uygulamalı araştırmada, medyanın bütün zamanlarda toplumsal cinsiyet farklılaşmalarının üzerindeki rolünün ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Modern değerler ve normlar medya yoluyla gelişmekte olan toplumlarda yaygınlaştırılmaktadır. Bu değerler modern topluma dönüşüm üzerinde etkili olmaktadır.

Elde edilen verilere göre medya kadın ve erkek ve onların rolleri diğer her şeye olan tutamlar hakkında, pratikler, inançlar, fikirler vermektedir. Böylece kadınlığı ve erkekliği ve ilgili kültürleri tanımlamaktadır. Medya hetereoseksüel kültürünü sunmakta ve böylece iki cinsiyeti birbirinden ayırmaktadır. Eşitsizlik tarafı kadın olup ikinci derece bir konumdadır.

Medya; gazete haberlerinde, reklamlarda sinemada, televizyonda,..vb. Kadınları bir anne olduğu kadar, profesyonel mesleklerde de stereotipleştirerek tanımlayabilmektedir.  Kadın için annelik rolü çok öne çıkmıştır. Erkek içinde, baba ekmeği kazanan biridir ve kültürel anlamlarla koruyuculuk, güçlülük vb. İle  güçlendirilerek pozitif anlam yüklenmiştir. Medya modern sunumlar olarak ataerkil değerleri öne çıkarmaktadır. Medyada yer alan kadın ve erkek sunumları asla birbiriyle eşit değildir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: